joi, 25 septembrie 2008

Ingerul pazitor..rescrisa

- De ce ma ignori? ..spuse trist ingerul pazitor tinerei fete.
-De ce nu as face-o? ..esti doar o iluzie.

Ingerul mahnit se aseza pe marginea patului si isi ascunse fata in palme :
- Ma faci sa ma simt ca un nimic.
Fata neinduplecata raspunse dur:
-Poate pentru ca exact asta si esti. Un nimic!

- Nu esti corecta, nici nu inteleg de ce ma uimeste acest fapt cand tu intotdeauna te incapatanezi sa faci totul opus a ceea ce iti soptesc.

- Tu nu mi-ai soptit mie nici doua vorbe..sau chiar vrei sa te cred ca ingerul de tine a vrut sa ma aduca in starea asta? .. rabufni fata si incepu sa isi rimeleze genele in fata oglinzii din dormitor.

- De ce lovesti in oameni cand te simti vulnerabila?

-Vorbesti prostii..eu nu ma mai simt demult vulnerabila. Sunt tare ca si piatra.
-Atunci de ce plangi noaptea sub plapuma cand se sting luminile?

-Poftim?..deja devi impertinent, Ingerasule.
- Spun adevarul insa nu inteleg de ce nu recunosti?

- Si daca as face asa ceva, nu as recunoaste-o in ruptul capului. iar daca tu ai fi intradevar ingerul meu, ai sti asta.
-Sunt ingerul tau .. de ce nu ma crezi?

-Pentru ca un inger ajuta iar pe mine nu m-a ajutat nimeni niciodata.
- Nerecunoscatoareo .. atat de repede l-ai dat uitarii pe Teofil?

Fata incremeni, se intoarse brusc spre Inger si il privi crunt:
-Cine esti si ce vrei de la mine?

- Nu vreau nimic de la tine in afara faptului sa ma recunosti ca Ingerul tau Pazitor.

-Ei poftim, te-as minti pe fata..daca vrei o fac! .. spuse fata sec
-Nu uita ca eu sunt ingerul tau pazitor si stiu de fiecare data cand minti sau te ascunzi.
- Imposibil.
- Asculta aici copilo, pomeneam mai inainte de Teofil si stiu ca ti-a tresaltat inima. De ce?

- Tu te joci cu mine? Iti face placere? ..
- Nu, insa tu esti cea care ma forteaza sa o conving de propria-mi existenta.
- Vorbesti prostii, cum sa existi cand mana mea nu te poate atinge, trece prin tine..si se loveste tot de lumea asta rece si spurcata.

- Recunoaste-ma..striga Ingerul..daca tot refuzi sa imi asculti soaptele , macar sa ma pot dezice de tine!

-Poftim?

- M-am saturat de tine copilo..nu asculti niciodata de sfaturile mele, ma simt inutil, cad in depresii .. este o regula a Ingerilor: ca sa ne putem da demisia din a proteja o anumita persoana, trebuie ca aceasta sa ne recunoasca pe fata - existenta.

Fata cazu pe ganduri, era frapata de starea acum vadit nelinistita a Ingerului si isi aprinse o tigara.

- Deci tu practic vrei sa profiti de mine..cum o fac toti de altfel..am inteles.

-Deci, recunosti ca exist ..? ..intreba Ingerul nerabdator?

- Da, acum te cred..doar un Inger atat de hapsan si egoist ca tine putea sa ma lase sa sfarsesc in iadul acesta pe Pamant..te cred acum..cred ca existi, ca esti in fata mea si ca abia astepti sa scapi de mine..

- In sfarsit, rasufla usurat Ingerul ..

- Dar, inainte sa pleci..spune-mi..nu vrei cumva si o recomandare scrisa catre Dumnezeu al tau sa te trimita ca paznic la o calugarita ? ..o fac cu toata placerea, Ingerasule!
Ingerul ignora sarcasmul fetei si continua:

- Am doar o rugaminte..plimba-te pe strada cu mine pt ultima oara..

Fata, amuzata de aceasta idee a Ingerului egoist se imbraca intr-o rochie de sarbatoare..isi lua umbreluta de soare si isi posta mana langa a ingerului - ca si cum l-ar fi luat de brat la o promenada.

Se apropiara de o strada umbrita de cladiri inalte si pustii..sau care pareau pustii..si se auzi un scancet de copil..Fata cauta cu privirile faptura care scotea sunetele ascutite si ..vazu un bebelus infasat asezat in mijlocul strazii, lasat la voia intamplarii.

- Ingerule...tu vezi ce vad si eu? ..striga fata..
- Da, vad..e un bebelus.

- SI.. nu ai de gand sa il salvezi..pana nu il calca vreo masina!!?? .. fata era consternata.

Ingerul privi trist in jos si spuse calm, supus:

- Eu nu il pot ridica de acolo..eu pot doar sa soptesc la urechea altora..

Fata isi pierdu privirea in cea a ingerului si in momentul imediat urmator sari sa salveze copilul..il lua in brate si il lipi de piep. Copilul inceta sa mai planga.

Ingerul ii privea pe amandoi zambind si impacat..iar fata mai reusi sa ii puna o singura intrebare inainte ca acesta sa isi ia zborul.

- Cum poate un inger sa minta?
- Asa cum un om poate sa creada.

Ramase in brate cu un copil si iadul nu mai indraznea sa o arda ..era prea pura soapta Ingerului acum..mult prea pura pentru
iadul s aisi mai gaseasca loc in sufletul ei.

2 comentarii: