sâmbătă, 13 septembrie 2008

Lupul isi schimba parul, dar naravul ba ?

Pe un mal pustiit, un scorpion se uita cu jind pe cealalta parte a raului.
O broscuta testoasa baga de seama framantarile scorpionului si pana sa isi dea seama, se si vazu abordata de acesta.
- Daca te rog, nu ma treci in spate si pe mine pe partea opusa a raului?
- Nu pot sa te urc in spatele meu! ..spuse broasca mirata.
- Pai de ce nu? ..intreba scorpionul privind-o fix in ochi.
- Pentru ca esti scorpion, m-ai musca si as muri.
- Daca as face asta am muri amandoi .. daca tu ai muri, m-as ineca si eu.
Broscuta, miloasa de fel, accepta ca scorpionul sa i se urce pe carapace si incepu sa inoate pentru a traversa raul.
La mijlocul raului, scorpionul o musca pe broasca.
-De ce ai facut asta?..spuse broscuta speriata. Acum vom muri amandoi
- Pentru ca sunt un scorpion si asta e firea mea.

Ma intreb daca asa se pune problema si cand vine vorba de oameni.
Vorba din popor 'Lupul isi schimba parul dar naravul ba'..si zicala 'I-am dat un deget si mi-a luat toata mana' ..sunt adevarate?
Sunt unii oameni damnati sa faca rau altora - prin propria lor natura..sau nu lupta indeajuns cu naravurile mostenite genetic?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu