vineri, 12 septembrie 2008

Sa invatam istoria prin anecdote I

Eh, daca tot am inceput azi sa redactez pe calculator niste anecdote istorice..hai sa impartasesc si cu voi macar doua :

1. Mihail Kogalniceanu avea cea mai bogata biblioteca din Iasi. Fire generoasa, imprumuta adesea carti amicilor care, de multe ori, uitau sa i le restituie. Cand rafturile bibliotecii au inceput sa prezinte goluri masive, Kogalniceanu a publicat in ziar urmatorul anunt :

D-l Mihail Kogalniceanu care nu poate suferi cartile desperechiate, roaga prietenii sai ce au asemenea volume de la domnia sa - sa binevoiasca a veni la locuinta domniei sale pentru a ridica si restul volumelor ramase.


2.La Fontaine era cam uituc. Intr-o zi, invitat fiind la un dineu de catre printul de Conde, poetul a uitat sa dea curs initiativei. Un prieten l-a sfatuit sa-si ceara scuze. Ajungand insa in biroul printului, acesta i-a intors suparat spatele.
-Va multumesc, monseniore, zise La Fontaine. Imi pare bine ca nu-mi purtati dusmanie.
-Cum de tragi aceasta concluzie? ..raspunse printul pe atat de mirat, pe atat de indignat.
- Fiindca Alteta Voastra nu intoarce niciodata spatele unui dusman.

Un comentariu:

  1. Era odată o fetiţă mică de vreo şase anişori care-şi căra în spate fratele mai mare şi ceva mai greu decât ea, care însă nu avea picioare. La un moment dat, o vede un om şi-i spune:
    - Biata de tine, ai de dus o povară aşa de grea în spate.
    La care ea:
    - Vă rog să mă scuzaţi domnule, în spate nu duc o povară, ci pe fratele meu.
    Să învăţăm şi noi de la fetiţa aceasta. Doamne ajută!

    RăspundețiȘtergere