sâmbătă, 13 septembrie 2008

Un munte in devenire

Ma cheama muntele..ma cheama sa-mi aduca aminte cine sunt si ce caut.
Insa de data aceasta am sa-mi rog titanul sa ma lase mai moale. Nu vreau sa aflu ce caut, vreau doar sa fiu ce sunt si sa stau la taclale cu el ca si cum timpul ar sa in loc.
Am sa urc azi pe culmi si am sa ma joc cu frunzele cazute..e deja toamna..a mai trecut o vara, s-au mai nascut niste amintiri, s-au mai vindecat niste rani, inca nu dau frau liber viselor.
Poate am sa zaresc iar veveritele jucause si am sa le pandesc stand pe burta, langa bucatile de stanci care ma cunsc atat de bine..pe care mi-am si scrijelit numele o data ..stancile care imi cunosc pana si gustul dulce-amarui ale lacrimilor naive.
Ah! Am sa trec pe langa stancile inalte unde e grota sub care ma adopasteam de ploi..
Voi vedea iar acel cal naravas care alearga nebun mancand pamantul de sub picioare..eram si eu naravasa intr-o vreme, da, eram un armasar cu coama ravasita si cu spume la gura..ah , cat de frumos nechezam in bataia soarelui.
Maria ma intreba mereu de ce nu vreau sa fiu iapa, ca sunt fata si nu baiat...ce bine era sa nu conteze asta pentru mine! ..Eu voiam sa fiu armasar naravas, si asta eram.
Nu pot sa-mi scot din minte cum profa de engleza, s-a oprit brusc in timpul orei si ne-a intrebat trist si cat se poate de amar : "Cine v-a taiat aripile atat de curad?"
La matematica, dupa chinuri serioase de a ajunge la un rezultat, profa suspina : "Si in fond, doar moartea aduce concluzia finala"
Trece suspansul, orele isi reiau activitatea..dar intrebarea ramane..in aer.
Nu am timp atunci sa stau sa o rumeg, nici nu sunt pregatita sa caut raspuns.
Dar stiu ca mai tarziu, voi fugi la muntele meu si imi va alina toata incertitudinea..il voi regasi acelasi : mare, solemn, neclintit si..mereu in asteptare.
Muntele meu nu ma judeca, se joaca doar cu vantul prin parul meu..muntele meu nu ma minte, apele lui cristaline ma reflecta asa cum sunt..muntele meu nu fuge niciodata de mine .. sa fie si omul ca muntele..de fapt, nu..sa fiu eu.

Nu stiu ce caut si nici nu vreau inca sa aflu..stiu doar ce sunt : un munte in devenire.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu