miercuri, 12 noiembrie 2008

Pe cat de real si rezistent, pe atat de frumos !

Sunt multi oameni interesanti pe lume, dar mie personal , greu imi mai mentine cineva atentia...si nu, nu e vorba ca ma plictisesc, ca le-am vazut pe toate sau ca tin nasul mai sus decat se cade..oricum veti crede ce vreti, asa ca nici nu ma obosesc sa comentez aici.

Da, e interesant omul care se revolta impotriva sistemului si care face acte de eroism din cand in cand..starneste admiratia si cel care vorbeste frumos sau cel care face gesturi de cutezanta exagerat de intense fata de cotidianul realei sale personalitati.

Nu stiu cati dintre voi au auzit insa de 'anime-urile' cetatenilor din Uniunea Sovietica.
Daca Supermanul zilelor noastre intriga prin super mega extra -si deci imposibila - putere de a actiona (de multe ori fara a gandi), prin grandomania situatiei si indiferenta fata de propriile-i resurse umane si extra-umane...eroii pionierilor intrunesc extrem de multe calitati normale, ordinare..ba chiar stangace.

Nu am sa dezvolt prea mult subiectul acesta, dar cine va fi intersat se va documenta singur. Vreau doar sa amintesc ca datorita unei puternici presiuni din partea cenzurii sistemului comunist, multi scriitori importanti ale vremurilor, specializati in ceea ce am putea numi 'proza pentru publicul matur', s-au refugiat in literatura pentru copii.

Asa, sa revenim la eroii ordinari --> Buratino, Ceburaska, Habarnam, Ariciul in ceata. Nu pot ei zbura, o dau intr-o veselie si in perle, se impiedica de fel de fel de obiecte si situatii, scapa de sub control controlul etico-logistic..
Dar..culmea e ca intr-un sistem atat de utopic (ca cel marxist), eroii animati sunt atat de aproape de ceea ce noi numim 'om' si 'posibil'. Pe cand, intr-un regim atat de capitalist..regasim eroi atat de utopici. hmm. ironia sortii sau ironia grandomaniei?


Asa..mai am ceva de adaugat pana la concluzie. Ca da, vine si o concluzie.

Am eu o vorba ce in timp mi-am demonstrat ca e o vorba sfanta(cel putin pentru mine) ..caci doar timpul intareste definitia de moment...si doar timpul aduce incredere in capacitati si stangacii.
'Degeaba risti totul pentru nimic, mai bine risca putin cate putin pentru ceva concret'

Degeaba exuberanta daca se alege praf, degeaba romantism daca ramane doar la nivel de scanteie, degeaba vorbe mari daca fapte zero..de fapt, nu degeaba, orice isi are rostul..insa..pacat ca doar atrage atentia fara sa o mentina..si ramane la un nivel atat de superficial..ca si Superman..
Si cand ma gandesc Dumnezeule, pe cat de utopic e Superman, pe atat de real e Habarnam.

Da, nu ma atrag utopiile - ele pe langa faptul ca sunt utopii, sunt trecatoare (la fel ca interesul asupra lor), ma atrage frumosul. Pe cat de real si de rezistent, pe atat de frumos!

ps: pt curiosi, dau si un link - http://habarnam.ro/ . enjoy

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu