duminică, 21 decembrie 2008

Ironia vietii..

Ce mare ironie e viata aceasta.
Duci o lupta continua ca lucrurile sa nu iti scape de sub control, ca sa fii responsabil, rezonabil..ca sa nu le creezi altora suferinta prin librtatile tale, ca sa nu te complici mai mult decat esti deja.
Ce mare ironie e viata aceasta.
Te lasa sa crezi ca ai reusit sa ii imblanzesti furtunile, sa tranformi din ploi energii nepoluante, sa ii subjugi hazardul si salbaticia.
Ce mare ironie e viata aceasta.
Te amageste ca ai dobandit intelepciune, ca ai cladit o casa atat de rezistenta in fata intemperiilor..ca ai sadit un pom atat de plin de seva in fata timpului..ca ai reusit sa iti odihnesti nelinistile in sfarsit...

AH, cat de ironica e viata aceasta atunci cand te priveste parinteste cum renunti la o clipa de fericire pentru un an de liniste.
Cat de mare poate fi drogul de a te feri de droguri..cat de acerba poate deveni dorinta atunci cand te incapatanezi sa ii tii piept doar ca sa te amagesti singur ca faci ce e ..corect.

Ah, cat de ironica e viata aceasta..ca o mare inselatoare si perfida ce stie ca intotdeauna vei ramane un rechin flamand ce se va poticni mereu si mereu in nadele aruncate de salbaticia furtunii si in firescul chemarii de uscat ce creeaza iluzia de o stabilitate..atat de rezistenta in fata intemperiilor.
Pana si muntele care nu fuge nicaieri, nu e crutat de sinusoidele ironice ale vietii..

Ah, cat de ironica e viata aceasta atunci cand te lasa sa realizezi ca esti doar la un pas..de a o comite din nou.

Si cum te-ai putea impotrivi valurilor unei furtuni..cand ele te fac sa plutesti intr-o secunda, cum nu o faci intr-un an de liniste?
Si ce rost mai are rationalul de a face ce e corect si 'sigur'..cand ploaia iti aduce de multe ori o caldura mai suava decat focul din tinda?
Si cum sa nu iubesti viata asta cu tot sarcasmul ei sfidator, cand un sarut al chemarii te vindeca instantaneu de chinurile timpului, temerilor, incertitudinilor si mai ales..de tine insuti...?

De aceea e atat de ironica viata aceasta...pentru ca nu te cruta niciodata de fericiri..de aceea e atat de grea viata aceasta..pentru ca nu te iarta niciodata de nelinistile fluturilor din stomac.
De aceea e atat de MINUNATA viata aceasta, tocmai ca prin ironia ei, iti aduce mereu FERICIREA de a vibra si de a simti in toata forta de a fi - ca traiesti, si nu doar supravietuiesti.


De aceea e atat de minunata viata aceasta..pentru ca e ATAT de ironica.

11 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai omul e interesul meu cu bune , cu rele..am incredere in oameni Rheloo..insa momentan am mai putina incredere in mine si in capacitatea mea de a discerne.

    Am sa imi revin.. mereu o fac..doar in aceasta consta ironia vietii si puterea autosugestiei..in a reveni mereu pe val. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Rheloo..nu stiu daca ai fost vreodata manipulat, ei uite eu am fost..si pana in acel moment ale carui spini ii mai resimt si acum, nu ai cum sa intelegi cum o persoana cu atata naivitate si totodata hotarare in gand si actiune- poate ajunge sa spuna ca deocamdata nu mai are incredere in capacitatea de a discerne.
    si eu provoc multe 'discutii' cu cati mai diversi oameni si sincer cred ca aceasta m-a ajutat sa ma dezmeticesc si sa revin ..la mine.
    experimentele sunt utile spre drumul cunoasterii..insa risti si sa devi dependent fara sa realizezi.
    e incitant sa iti provoci extremele, sa joci sah cu tine insuti..insa e necesar sa inveti si cand sa te opresti.
    eu caut echilibrul in viata asta..cred sincer ca doar echilibrand balanta, am sanse sa traiesc fara sa innebunesc, pe bune :)

    cat despre increderea celui de langa tine, e bine sa vina in timp..sa nu fortezi nimic, sa ii oferi prezumtia de nevinovatie -asta da - dar sa nu oferi mai mult decat simti ca ai nevoie sa oferi..odata ce increderea a castigat teren si stabilitate in sufletul tau, restul vine de la sine..

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma bucur pentru tine Relu, si o fac din tot sufletul..dar nu inseamna ca ce la tine a functionat trebuie sa o faca si la altii. :)Una e sa ierti si alta e sa iti doresti pe mai departe sa traiesti langa aceeasi persoana.Am iertat, dar am descoperit totodata ca vreau altceva.Si orice ai crede, chiar sunt fericita..ciudat, in ultimele zile chiar MAI fericita :)Sania ta iti aduce tie fericire, din pacate eu trebuie sa schiez ca sa ma simt in largul meu..sunt o avalansa si asa voi fi mereu.

    Dar am parte de fericirile mele, si voi avea parte si de iubire. Totul la impul lor..Cum ai spus, sunt lucruri care nu sunt de datoria noastra sa ne batem capul ..are grija cel de sus.

    RăspundețiȘtergere
  7. Si nu spun ca nu esti tu fericit..dar nici tu nu poti spune ca alegand alta cale..nu ai fi putut avea parte toto d efericire langa alta femeie..care toto mama a copiilor tai ar fi devenit.
    Nu are rost sa te intrebi ce ar fi daca..ci sa iti urmezi inima ..asta cand vine vorba de iubire.
    Eu mi-o urmez pe a mea..si incearca sa citesi si printer randuri..si poate odata vei citi si cartea 'jurnalul Fericirii' a lui Steidhardt..si poate vei intelege mai mult din ce incerc eu sa insir aici acum.

    In alta oridne de idei, iti multumesc pentru intentie si pt ca..iti pasa.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Inteleg f bine ce vrei sa-mi transmiti prin asta..insa nu toti sunt atat de norocosi incat sa intalneasca marea dragoste de prima data..si parintii mei se pare ca au fost asa (mama..ca tata a mai iubit si altele inainte, dar pe nici una ca pe mama..deci unde se taie linia si se identifica UNICA iubire?..)Eu cred ca sufletul pereche e ULTIMA persoana pe care o iubesti si langa care ramai pana moartea de desparte.Cat despre copii..nu cred ca se poate atribui acest sens unui sentiment sau unei persoane.iarta-ma..dar fiecare om si traire e unica in felul ei. Da, am citit Crima si Pedeapsa..si precum am spus, am inteles perfect unde bati..si ma bucur ca tu ti-ai regasit fericirea in aceeasi femeie, insa eu am descoperit ca vreau mai mult si culmea, desi nu sunt perfectionista, nu ma multumec cu mai putin :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere