miercuri, 28 ianuarie 2009

Potentiali prieteni adevarati

Ma intreb adesea daca e mai bine sa acorzi incredere unui strain, benevol, macar pana la proba contrarie..e cavalereste, drept ..dar si riscant al dracu'.
Un prieten, in adolescenta mi-a spus ca e bine sa am multi prieteni, cunostinte..etc..dar 'cartea mea de indentitate' sa nu o imparatsesc decat unor 2, maxim 3 prieteni apropiati.

Niciodata nu am avut ceva de ascuns, decat poate inconstient, si nici nu as avea de gand sa o fac de pe acum, insa parca nici chemarea de a ma deschide nu o mai am ca pe vremuri..a mai pierdut din intensitate..am obosit sa fac aceeasi pasi cuminti spre auto-prezentare in esenta si in ..adancime.
Poate ca am realizat ca e fortat..
Poate ca am inteles ca nu conteaza sa te prezinti, ci sa socializezi..
Poate ca am descoperit ca nu conteaza fiecare pas, ci fiecare zbor..

Aveam tendinta de multe ori sa ma atasez foarte puternic de cei in fata carora ma deschideam , tocmai pentru ca nu aveam de ce sa nu o fac...acum insa imi gasesc si alte directii de comunicare..acum se deschid mai mult cei din fata mea, iar eu apar ca o carte deschisa, pastrandu-mi totusi intimitatea undeva in mine, la loc sfant.

E greu ca atunci cand realizezi ca ai gresit sa te privesti in ochii celui care va stii mereu ca ai comis-o..e greu sa vezi ca te judeca un om in care ti-ai dat mai multa incredere decat e sanatos..e trist sa ajungi sa privesti un om de care esti atasat - cum in loc sa te incurajeze, in loc sa se bucure ca ai reusit sa 'cresti'..te invidiaza.
Da , doare invidia atunci cand tii la persoana in cauza. Doare al dracu' sa vezi cum nu lupta cu incapacitatea de a se bucura pt tine si prefera sa 'iti aminteasca' si sa 'isi repete' prin cuvinte, gesturi..apropouri..ca ai fost odata mai jos decat el/ea..si ca prin asta risti instabilitatea permanenta de a decadea din nou.

Am totusi oameni langa sufletul meu care se bucura pt mine din tot sufletul atunci cand am reusite..am prieteni in jurul meu care atunci cand nu mai am eu incredere in propriile-mi forte, au ei incredere si pt mine - in mine!

Apar oameni in viata mea, oameni cu potential de viitori prieteni apropiati..insa inima imbatraneste cu fiecare lovitura..timpul o imbatraneste, recunoastem sau nu..tot ce putem face e sa ne reinventam periodic, sa renastem intuitiv..din cand in cand.

Ah, ce voiam sa indic (ca e ora tarzie)!
Sa nu amanati niciodata sa va deschideti in fata strainilor care au potential..si cu asta stiti voi la ce ma refer. Cat inca sunteti tineri..cu cat mai repede..cu atat mai bine! ..nu de alta, dar pana nu ne etansam de tot, aproape de tot..ar fi sanatos sa ne inconjuram de cat mai multe ancore SOLIDE ..in special pt vremurile de reala amaraciune si reala fericire.

A, da ..si inca ceva: Fiti cavaleri!..chiar si cu cei fara potential..chiar daca numai in esenta si fara profunzime!

7 comentarii:

  1. exista o vorba intzeleapta care spune: "apara-ma, Doamne, de prieteni, ca de dusmani ma apar singur". chiar si cei care par la un moment-dat a fi prieteni ADEVARATI se pot dovedi a fi niste ancore INstabile in momentele cruciale ale vietii noastre. si uneori suntem surprinsi de gestul profund al unor persoane pe care le consideram doar amici...

    RăspundețiȘtergere
  2. asa e, dar nu ajuta nici sa stai cu garda sus in mijlocul celor pe care ii iubesti..ce viata ar fi asta?..cum ne-am mai putea bucura de ceva? deci pana la urma,ce e mai bine..?

    RăspundețiȘtergere
  3. 1. ai incredere in celalalt pana la proba contrarie SAU 2. nu ai incredere de la inceput si ii oferi increderea ta abia dupa ce iti va fi dovedit ca o merita :) acum, depinde de fiecare ce varianta i se potriveste cel mai bine...

    RăspundețiȘtergere
  4. sau mai mult decat amici si doare.... damn, nu trebuia sa citesc asta... nu acum...

    RăspundețiȘtergere
  5. Doare cu atat mai tare cu cat ai tinut mai mult la acea persoana; e drept, dar multe dor in viata asta, asa ca macar cand inca suntem in puteri, sa riscam si .. fericirea..o gasesti rar, la fel ca si increderea impartasita ..dar e acolo - undeva :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca e sa fie e sa fie . e magia aia a apropierii ... reciproce

    RăspundețiȘtergere
  7. da, Madalina..da bubule mic, asa e ..exact asa cum spui.
    insa de multe ori..de cele mai multe ori, nu facem fata apropierii..ori e prea rapida, ori e prae intensa, or, daca nu...e prea 'ieri', sau 'maine'..dar nicidecum azi.
    sincronizare?..nivel spiritual?..profunzime?..directie?..pasiune?...sau toate la un loc?
    tu auzi cum suna?
    genial de utopic as spune..iar daca scadem una din 'tot', ne va ramane mereu un dor de 'alte lumi'

    si totusi..de ce nu ar intra si acest dor..in acel 'tot'?
    suntem prea mici ca sa intelegem?

    RăspundețiȘtergere