sâmbătă, 23 mai 2009

'Mi-e dor sa te citesc' ..continuare tarzie

Se intampla de multe ori in viata sa te regasesti intr-un punct in care cu greu vezi sensurile, si prin urmare, atat de usor ii atribui nonsensul.
Esti in bezna. Nici nu indraznesti sa aprinzi lumina de teama ca ai sa te vezi pe tine, tradandu-i pe toti cu gandurile tale. Nu, nu vreau sa depasesc mai repede punctul in care ma aflu. Nu, nici nu ma complac in situatia de a stagna..Vreau insa sa inghit totul pana la ultima picatura.
Sunt o sadica? Poate..insa vreau sa sorb fiecare senzatie, pustietate, latenta, idee, teama, intrebare, raspuns..ca sa le trec prin mine, sa le transform in momente, sa le diger si sa pot lasa totul in urma. Nu sunt facuta sa stau sa pictez flori muribunde. Am sa devin eu o asemenea floare, atunci cand nu voi mai inainta spre aer..spatiu..furtuni.

Ieri as fi considerat-o ca pe o zi goala. Ieri ar fi fost de-a intregul o zi goala daca as fi lasat-o sa curga fara sa fortez provocari. Mereu am provocat. Vrand , nevrand, mai in joaca sau mai in serios. De cele mai multe ori am provocat insa prin replica. Cum era vorba aceea? .. 'Te las sa alergi dupa mine, pana te prind' .. si nu, nu ma refer la pasiuni amoroase de o noapte..nu-mi sunt suficiente intr-o viata de om.

In fond, ma provoc pe mine. Imi arunc idei si caut sa le dau un sens, ca sa imi amintesc ca inca respir. Canicula de afara nu ma poate atinge, decat in exterior. Sunt dezhidratata, ma concentrez greu, nu am pofta de mancare, dau randament doar 'suficient' ..si pe acela cu greu. Pe dinauntru insa traiesc de doua ori.
Pe de o parte traiesc in trecut. E neplacut..realizez iar si iar ca trecutul iti ramane stigmat pe viata..mai ales ca, vorba Ioanei, eu pun suflet in tot ce fac ('chiar si pentru un banal proiect de marketing'). Asta e..sufar putin pentru cei care au suferit din cauza alegerilor mele si ma cuprinde spaima ca intr-o mare de alegeri ma pot pierde atat de usor chiar fiind ajunsa la mal .. in timp ce poate inca ma aflu in plin proces de cufundare. Nu e deloc placut sa inghiti periodic fantomele trecutului..chiar si daca dureaza doar atat cat dureaza un cosmar.

Nu permit regretelor sa ma navaleasca..nu, nu am nici un regret in viata.

Ma ridic di lancezeala, fac un dus rece si imi iau sticla cu apa din frigider. Licurici mi-a povestit odata ca apa, daca ii invoci puterile de vindecare, te ajuta sa te reculegi atat spiritual cat si trupesc. De ce nu? Incercarea moarte nu are..chiar daca 'apa' e in fond o banala autosugestie..si pardon, procesul autosugestiv e unul la fel de neplacut, caci pentru a il elibera trebuie sa accepti ca exista riscul sa te minti singur. Nu neaparat ca o si faci, ajunge insa sa fii constient ca o poti face. E ca si cum ai servi o gogoasa 'surpriza' si singur ti-ai baga-o pe gat in jos..ajutand si cu apa sa mearga mai bine pana in stomac. De unde odata ajunsa, nu ai de ales decat sa o digeri pe mai departe..ca apoi sa te cureti atat de gogoasa, cat si de incertitudinea ca ai ales sau nu gogoasa de dupa usa corecta.

Ii ordon apei sa ma vindece..si ii promit ca am sa o beau pana la ultima picatura, desi stiu foarte bine ca o mint. Nu am cum. Sunt trei litri acolo si e deja trecut de ora zero...da..a trecut ziua..si totusi, se pare ca eu inca o lungesc..lungesc noaptea..o noapte muta..de departe..stele de jar..reflectii moarte.

Nu ma mai regasesc pe mine in noapte. Sunt trecuta deja. Sunt trecuta de gandurile de ieri..nu mai au nici un efect asupra mea. Am inotat cu ele pana la mal si le-am lasat acolo, ca sa fiu sigura ca oriunde as ajunge maine, macar am siguranta ca de ma voi impotmoli, o voi face in alte ganduri .. altele..altele..tot mereu altele..fapt care ma linisteste in final..de ce? ..pai cum de ce? .. pentru ca acesta este drumul inapoi spre casa, pentru ca nu este un drum in cerc

.. pentru ca nu las ganduri repetitive sa ma abata de la drumul meu spre 'casa'.

..reintoarcerea spre esenta umana..reaintoarcerea spre ceea ce ALEG sa fiu, atat cu sufletul - cuminte..cat si cu mintea - salbatic si provocativ!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu