vineri, 5 februarie 2010

Folk si poezie.

Am obosit sa mai incerc sa imi sterg oglinda de pete imaginare. Gata !
Fiecare sa isi poarte crucea, eu o duc pe a mea. Si e grea al dracu'. Am multe pacate dar nu mai multe decat am. Asta nu.

Joia de Folk sub Felinare. Irish & Music Pub .. Emeric Imre gazda (as usual..pacat de Autograf), Dan Vana invitat special (cu a lui 'Stea adusa de vant'), Ionut Mangu (cu soricelul lui cu tot si cu Ana care nu mai e de cand a aparut Dana), o mare folkista si doamna respectabila in randul din fata (dupa cum spune Ovidiu, care niciodata nu a baut indeajuns)..un Dudu criticat ca desi sta pana la sfarsit, prefera rockul py ca nu e atat de trist..si evadez!

Si am dat fuga spre casa la sfarsit, doar ca sa pot da click la www.folkblog.ro si sa
adorm pe muzica lor..nu ca nu as fi alergat inca pe autostrazi luminate (nu-mi ajung drumuri)..cu viteza sangelui meu..dar nu ma mai satur. Ador in final..si atat de bine a spus Dan Vana..atat de frumos a spus Vana Dan..ca folkul e in primul rand poezie.

Mai scriu si eu un fel de pseudo-poezii (dupa cum se vede)..dar atunciefectiv imi curgea poezia din tample in jos, imi rasuna ecou in suflet si ma tremura la varfurile degetelor care prindeau ritmul tacerii din cuvinte si fredonau o fericire imensa .. atunci, acolo, pe acel scaun, in acel culoar - era locul meu

Muntele, atmosfera de la cercetasi, K, libertatea de a chiui fara sa-ti pese ca cineva te aude cand rasuna vaile de tine..imi readuc melancolia vietii, prin folk.
Pentru ca folkul pentru mine nu e doar trist (ca pt Dudu), si nici nu reprezinta doar sentimente triste (cum se apara Ovidiu)..pt mine nu e doar poezie..pentru mine, e pura melancolie..si ce poate fi mai frumos decat melancolia care mai presus de faptul ca e atat fericire cat si tristete, e plina de profunda esenta umana?

Si da. Hobbyul meu preferat e OMUL.

Si merg de multe ori pe strada si nu pot citi pe fata omului altceva decat griji si graba si crispare si oboseala care flamanzeste de atatea ori in timpul ei.
Copiii nu mor niciodata
..poate doar se indeparteaza de casa (Dinu Olarasu o stie spune atat de direct..)..poate doar suntem prea suparati pe noi sau poate, atunci cand uitam sa adaugam boaba de piper in supa - inseamna doar ca avem o problema. Atat de demult (500 de ani) a faruit poetul necunoscut poemul, dar ah, cat de vechi si noi au ramas nebunii din cetate care neputand intelege un om altfel, il socotesc nebun.

Si iau de multe ori in brate lacrima ce de atat de mult timp nu a mai udat obrajii lor (si uneori o sec eu si mai tare)..dar macar incerc..poate nu incerc de ajuns..si am atatea pacate Doamne, dar nu mai multe decat am!
Si nu pot sa nu las poemul sa curga din mine pentru lume..asa cum nu pot sa las sa curga lumea in mine, fara poem.


Priveste-n oglinda cum tace
si ti-ar zice, cate nu ti-ar zice
Dar nu ai crede ca vorbeste cu tine
Ochiul tau numai pe tine nu te mai vede
sunt oameni si ganduri indigo ce te trece
galopand sange de nebun fost visator
si e rece.



De azi nu-ti mai cant



Da-mi voie sa-ti cant
Hai, da-mi voie sa-ti cant
Nu e timp de placere
Azi iti plang de durere.

Lasa-mi buza in pace
stiu ca minti, nu te face
Hai aprinde tigara
In scrum iar e seara

Te-am vazut odinioara
cu bujori de fecioara
si cu altul de mana
si sarutul din uma
Si sarutul din urma.

Da-mi deci voie sa-ti cant
Hai, da-mi voie sa-ti cant
Si promit sa-ti dau pace
Nu mai ai loc in brate

Nu te prinde de mine
fara tine-i mai bine
te simt tot mai departe
azi cant la a ta moarte.

Iti sarut amintirea
Asa imi e firea
Nu razbun ascunzisuri
Doar pictez si frunzisuri
Doar pictez si frunzisuri.

Da-mi voie sa-ti cant
Hai, da-mi voie sa-ti cant
Pielea ta de fecioara
Acum e amara.

Te-am vrut de mireasa
Nu-mi plange in casa
Hai, iesi de la mine
Azi ma lepad de tine

Nu poti sa ma opresti
Stiu ca asta-ti doresti
Sa fii cea mai frumoasa
Si eu nu-ti sunt de-ajuns
Nu, eu nu-ti sunt de-ajuns


De azi nu iti mai cant
Azi Ma leped de tine
Da, ma lepad de tine
Nu mai ai loc in mine
Nu-ti mai fac loc in mine

De azi nu-ti mai cant.
Nu, de azi nu-ti mai cant.

5 comentarii:

  1. De azi nu-ti mai cant sau de azi nu-ti mai cant atat de putin?

    RăspundețiȘtergere
  2. ce bine ca totusi...
    nu zacem depusi
    sculptati de brancusi
    pe mese distrusi...
    de taceri rapusi...

    ce bine ca exista cantec
    si oricat am vrea
    sa parem de morti in pantec
    in linistea ta
    te'ascult spre descantec...

    eu stiu cat sunt de efemer
    un fulg in vant,
    dar pana pier
    vreau sa te cant,
    un cantec sfant
    cum n'a sunat
    mai minunat
    nici pe pamant,
    si nici in cer
    si'atat iti cer
    in schimb ca pret
    doar sa zambesti
    cand trist pe drum
    il intalnesti
    pe cantaret...
    tu...
    numai tu stii sa zambesti...

    let's folk!!! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. foooooollllllllllkkkkkkkk!!!!!!!!!! imi place folku'. mi se pare dragut genu asta de muzica... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. .... imi face sufletul sa planga ...:(
    nu-l pot asculta - sunt o ciudata:P

    RăspundețiȘtergere
  5. Cipri mama, daca data viitoare cand mai dai prin Cj nu eziti sa iti anunti sosirea, poate te ducem si pe tine la folk ;)
    Da. Consider- ca pe o invitatie.

    Mon cheri, cu ce sunt eu de vina ca sunt melancolica? ..pentru mine zambet fara tristete stii bine ca nu exista.

    Pipo, dragut e si comentariul tau. Te invit si pe tine la o seara de folk in Cj sa vedem de putem atinge o cota mai inalta :))

    Isys, raza de soare, nu esti tu ciudata. Folkul e ciudat pt tine. Atata tot.

    In alta ordine de idei..pe chitara mea, in camera mea de acasa, in coltul in care imi ascundeam ades tamplele intre maini.. se asterne al miilea rand de praf..

    RăspundețiȘtergere