marți, 30 noiembrie 2010

Pamantul poarta raspunsul

-Asculta aici.
-Unde?
-Cum unde? Aici, la tampla pamantului.
-De unde stii tu ca e taman acolo unde indici?
-Cum de unde? Hai, lasa intrebarile pentru mai tarziu.

Ingenunche langa Ados si isi pleca urechea spre pamant..acolo unde ii indicase tampla.

-O auzi cum pulseaza?
-Nu aud nimic.
-La naiba, fii si tu serios pentru o clipa.
-Eu???
-Hai, Laur, hai..stiu ca poti mai mult.
-Ba nu pot nimic. Asta e materie. Punct. Nu are spirit. Nu sufla. Nu pulseaza. Nu nimic.

Ados se ridica si incepu sa recite o poezie:

Cand chipurile celor slabi vor aparea in vise
Cand tu, pe calapod sui-vei de putere
Sa nu uiti ca odata fi-fost tu un schelete
Sau fi-vei, nu importa, ..atata te socoate.

Laur era mai mult plictisit decat indignat. Ados era Ados. Cand nebun, cand genial. Uneori avea si noima.
Sau poate uneori nu avea. Admira la el cu certitudine - faptl ca nu ii pasa cum este perceput de cei
din jur. Pur si simplu omul acesta vibra de libertate.

-Ados, se insereaza. Hai acasa.
-Asculta mai intai cum pulseza tampla.
-Si daca o ascult, mrgem apoi?
-Promit sa mergem dupa ce imi povestesti ce iti soptese.
-Cine sa-mi sopteasca?
-Cum cine?..Tampla pamantului!!

Laur tacu pentru o vreme. Isi simtea stomacul scandalizandu-se. Pana la urma, sunt doar ei aclo, in camp deschis.
Ce poate pierde ca face pe nebunul?

-Ados!
-Da?
-O aud.
-Minunat. Ce spune?
-Ca e timpul sa plecam acasa.
-Nu!! Spune-mi ce iti transmite!!
-Pai nu ti-am spus?
-Tampla pamantului nu are o casa anume. E pretutindeni.

Laur isi pierdea rabdarea:

-Ados, inceteaza. Eu chiar incerc sa te inteleg, omule. Apreciaza asta macar.
-Offfffff...tu nu intelegi ca are viata?
-Da, bine. Imediat o sa stranute.
-Poti fi sarcastic cat vrei. Din pamant am venit, in pamant ne intoarcem.
Si mai mult..in pamant ramanem.
Ramanem, Laur..nu intelegi?..nu auzi? ..nu disparem nicaieri.
Moartea e doar o trecere.
-Ce inventezi tu acum de fapt se numeste continuitate si te invata mama fizica cum ca nimic nu moare, totul se transforma.
Dar fizica nu se ocupa de spiritologie, ci doar de materie. Cum poti tu sa imi demonstrezi ca pamantul are suflet?

-Nu are suflet. Dar poarta amprentele sufletelor care au fost odata inchise in cutii de carne.
Deci, asculta..natura poarta raspunsul.
Pamantul.

-Si sufletele unde sunt?
-Aia nu conteaza. Nu conteaza nici unde nici cand. Conteaza CUM.

2 comentarii: