joi, 24 februarie 2011

ce sa DA si ce sa NU - taca-ti fleanca bunico!

He he.
M-a lovit iar. Si m-a lovit de aproape.
Nu, nu amorul. Nici invidia. Nici macar traznetul de idei..

Mi-am amintit cum odata ma plangeam in casa ca ma doare spatele (de la tenis pesemne) si na..eu consideram ca imi spun oful, insa bunica a si izbucnit:

'Vaaai..ca de voi tinerii din ziua de azi, batranii nu mai au loc sa se planga. Noi cand eram tineri nu ne lamentam atata! Taceam si scrasneam din dinti.'

Pf...nu va povestesc acuma ce i-am replicat (ca eu mereu am ceva de replicat chiar si cand nu e cazul)..pentru ca m-ati considera obraznica. Prin urmare, ma rezum a replica acum, dupa ce am digerat cu anii - un raspuns mai pertinent si (chipurile) mai de minte coapta. (mdeaa...si 'vaaii-ul nici macar nu era ecoul meu !)

Stresul, dragii mei. Dar nu stresul zilei de maine. Nici stresul provocat de nebunia pixelilor care obosesc ochii ca acestia din urma sa se razbune pe creier ..care creier sa reflecte dureri de cap si insomnii..nu, nu. Noi suntem voinici! Ne-am obisnuit si cu miza pe ultima suta de metri, acceptam si un salariu mai mic dar mai sigur, ne racorim prin comentarii si superficialitate la birou..facem haz de necaz si ne bucuram sa ardem din cand in cand combustibil pe drumuri bombardate... de...de..ah, damn..nu mai suntem in razboi...asa ca tac, pentru ca eu imi iubesc Romania. Da?

Sa continuam.
Am spus CE NU. Acum emitem ipoteze cu CE DA.

Am sa o numesc 'pilula abstinentei'. Si nu obsedatilor, nu ma refer la anticonceptionale...ci la prostie. Toate durerile de cap in fond pleaca de la prostie. Prostia de a gresi on and on, de a fi lenes, de a face alegeri nechibzuite, de a astepta sa iti cada din cer.
Ehee...sa mori tu ca nu le-am incus pe toate - ete fleosc - am lasat la urma creasa de pe tort : prostia de a exagera. Cu munca, cu mancarea, cu dragostea, cu lenea, cu ura, cu tot.

Mergi prin magazin in speranta ca ai sa gasesti ceva comesibil. Multe culori, multe mirosuri, multe reclame, mult sclipici...numai E-uri.
Cancer. Moarte. Panica. Regim. Ce dracu' sa ma fac? Ceva trebuie sa mananc si eu!
Bio!
Scumpe ca naiba toate..si pe jumatate stricate. Si miiiici. Nu ma satur cu ele. Ah, da..stupid me!..trebuia sa vin cu stomacul pus la cale nu flamand. Psihologic pivind, acum as cumpara tot ca mi-e foame. Ei si ce? ..cumpar ceva acolo si mananc in drum spre casa niste forneti..nu-s sanatoase dar macar nu sunt incluse la junk food. Ar fi cazul sa mananc mai sanatos. Iar merg maine la dentist si urla dupa mine ca mi-a aparut tartru pe masele. Abia apuca sa isi gaseasca o scuza sa fac detartraj mai des. Tipic. Nu-i mai ajung banii, desi in mijloc de iarna e mai bronzat ca Roxi aia manelista sau blonda lui Bote..pardon, blondele..pai da, ski a la Austria frate, cu 20 E card pass-ul la poarta. Ahhh, mi-e foame. Deja delirez. Si auzi si la desteptu' ala de nas carn - sa nu mai bag eu benzina de la ..petrom parca? ...pai de, sa moara el!...sa-mi plateasca el diferenta de la cardul de fidelitate...si-s cei mai buni pana mea, cei mai buni dintre cei mai prosti. La ei e mai curata benzina decat la altii. Ah, sigur a primit o gramadaaa de bani de la concurenta sa le strice imaginea. Pf..si politicienii asia incearca cuma sa ne fure ochii cu amendarea fortelor de coruptie din vama...ehee..se apropie an electoral.

Si ce ti si cu bio astea. Propaganda ieftina. Sigur e ceva razboi international intre industria ouatoare de bai farmaceutice si noile tehnologii 'verzi'. Cred si eu tata, un covor fotovoltaic e de 'nspe mii de ori mai scump decat un bec..sau KW/h consum..na, ca nu-s chiar cretin. Si auzi acolo - eu masina electrica solara. Ha ha..da daca ma arde sa fac o escapada romantica in bezna, sa-i bag viteza cu incetinitu' si sa ma lase la juma' de drum ca sa mai fac si din aia abstinenta? Eii naaa...sclavi ai sistemului, tata..aia suntem!

La soare sa nu stai ca faci cancer de piele. Mancare gustoasa sa nu mananci ca sigur daca e gustoasa are E-uri...bine, ce e accesibil p'aci in zona. Cu zaharu' sa nu exagerezi ca dai in diabet. Sa nu faci jogging pe strada unde-i trafic ca inhalezi de 10 ori mai multe noxe. Sa nu folosesti antiprspirante, eventual doar deodorante si dca se poate musai fara aluminiu..dar cel mai bine bicarbonat de sodiu cu 'nspe mii de uleiuri naturale, greu de gasit si greu de pronuntat..sa nu exagerezi cu grasimea, dar sa consumi si grasime ca de nu te constipi si dai in blocaje de colon. Sa eviti chimicalele x, y si z. Sa schimbi valuta azi, ca maine creste. Sa nu bagi inca hainele groase in debara ca poate maine scade de la 10 grade la -5. Sa fii atent la ce medicamente cumperi, dar sa consumi usturoiul din farmacii! Sa mananci fructe si legume, dar sa renunti la jumate din ee ed la coaja, ca sunt infectate cu chimicale. Sa te scarpini in cur da sa nu se vada!


Asa ca , draga bunica, ..tu care de dimineata pan' seara stateai la noxele naturale ale vacii pe camp si mancai slana cu branza si ceapa si nu urla nimeni dupa tine ca iti creste colesterolul...te jucai toata seara fara sa se isterizeze careva ca iti strici ochii si iti obosesti neuronii, te lasa sa citesti o carte fara sa iti pretinda rezumatele la alte 20 in aceeasi saptamana..ca deh, tre' sa facem fata la viteza...te lasa sa mananci cate fructe voiai naturale din gradina, ca erau mici ca eraumari .. nu critica nimeni hainele pe care le luai ca sa te faca taranca de mol cu pretentii si nici nu iti comenta cand iti era un pic patata bluza la sub brat...sa taci din gura si sa zici mersi ca ai avut tihna si liniste!

Noi astia, aia de care nu mai aveti voi loc sa va plangeti batranetile, obosim numai tinand de dimineata garda sus si fiind obligati sa avem o documentare multilaterala pentru a supravietui si a nu o lua pe ulei. Toti mint, toti fura, toti manipuleaza -daca au castig. Valorile ioc, stabilitatea ioc - pa odihna! Garda sus mereu ca sa stii CE SA DA si CE SA NU!

Asa ca, mai bine zis, bunico draga : - TACA-TI FLEANCA!

2 comentarii:

  1. mai, vezi-ti de treaba! :))

    ia auzi?! pe vremea lor nu era stres?! sa vezi cum e sa fuga rusii dupa tine! sau sa te bombardeze cand esti imobilizat in spital! sau sa mori de foame ca sovrom-ul confisca tot si trimite in rusia. sau ca... stresul era mai mare atunci, domnisoara, astazi avem doar mai multe optiuni de a ne petrece timpul decat pe atunci. ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. macar la ei razboiul a inceput si a trecut..la noi stresul fiecarei zile numai se accentueaza, ce sa mai sa se termine. poate dupa ce murim.

    bunica oricum era copil cand a fost razboi..ce stia ea? ..dupa scoala a fost repertizata DIRECT la un job si intr-un an s-a si maritat :))

    bine, ea a avut apoi probleme grele in viata, ramanand vaduva..dar atuni vorbea de tineri, nu de oameni de 40 de ani.

    RăspundețiȘtergere