luni, 4 iulie 2011

Folositi-va timpul liber pentru lucruri frumoase

Pe un blog se face invitatie la a posta injuraturi cat mai inventive. Cica se da si premiu pentru asta.
Pe alt blog, daca nu predomina cuvantul 'sex', 'futai', 'laba' etc ...parca nu are nici o chintesenta scriitura. Oricum nu are.
In alta parte suntem introdusi intr-un spatiu morbid, 'sange negru', 'viol', 'lichid seminal','sticle sparte', 'hasis' ..etc.


Eu nu inteleg cum intr-o viata in care nu iti ajunge sa fii doar animal..in care te trezesti devreme sa faci un dus si sa mananci o omleta ca sa nu intarzii la birou..o viata in care inveti din punct de vedere profesional tot timpul (din ambitie si bineinteles, din respect pentru munca ta)..o viata in care din cand in cand dai naibii totu' ca sa simta si prietenii tai ca inca nu esti mutat pe marte si dai mai mult de doi bani pe ei..o viata in care mai dai o fuga si sa iti vizitezi bunica si matusa aia care, desi foarte bolnava, ii dau lacrimile de fericire cand vad ca ii duci o ciocolata..o viata in care mai dai si pe la un teatru ca sa nu uiti ce inseamna cu adevarat exteriorizarea si comunicarea cinstita...o viata in care mai dai si la un film ca sa nu zica lumea ca esti scos din beci..o viata in care mai faci timp si pentru un concediu si pentru o carte..o viata in care nu mananci numai pe la restaurante si mai si folosesti tigaia...o viata in care mai faci si putin sport ca sa dai gazele afara cat se poate de natural..o viata in care ai grija sa iti mai si indrepti greselile (ca deh, nu suntem perfecti)..o viata in care mai trebuie sa si dormi ca sa poti face vietii cu brio, in general...o viata in care tre' sa mai faci programare si la un dentist..


..ma gandesc io, asa, de cap patrat, cand puii mei mai aveti timp sa inventati violuri pe care sa le descrieti ca pe o arta neinteleasa si inovativa si vibranta si pana mea, 'nspe mii de pozitii sexuale cu unghiul intern de franare bine calculat, injuraturi cat mai diverese-complexe-intortocheate, concurs de ragaieturi ..?

Eu de abia mai apuc sa joc un sah..sau sa ies in natura..sau sa scriu ceva care sa aduca un zambet pe chipul omului..cum pana mea sa fiti fericiti daca si putinul timp liber pe care ni-l mai permite traiul de azi- il folositi ca sa va faceti planuri de a-l besi cat mai colorat si de a-l intuneca cat mai variat.

Bine zicea cine zicea ca e sanatos sa te inconjori de lucruri cat mai frumoase...nu de alta, dar de cacaturi oricum nu ne iarta viata pe niciunu'.


Aveti grija de sufletul vostru, oferindu-i timp sa se bucure, nu sa isi prinda nasu' de cacatul pe care va scremeti sa il aduceti din cotloanele cele mai intunecate din voi insiva..ca mai apoi sa il framantati cu mainile goale, sa il prajiti si sa il intoarceti ca pe o clatita cu satisfactia omului care gateste delicatese.

Vorba ceea, ce gatesti, aia si mananci. Cu ingredinetele minune cu tot.

14 comentarii:

  1. mno ca si ce chestie, nu avem noi, oamenii, voie sa ne destindem in fel si fel de moduri.

    e un concurs, unii participa, altii nu, nu suntem obligati sa participam. daca mie mi-a placut ideea si am adoptat-o, asta nu inseamna ca am obligat pe altii sa participe. ceea ce tocmai observ ca faci tu, incerci sa ii determini pe altii sa adopte modul tau de viata sau de a privi lucrurile.

    nu zic ca modul tau e unul rau, dar lumea asta e mare si variata si probabil tocmai asta o face frumoasa. lasa oamenii sa decida pentru ei. ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. eu nu as avea nimica cu oamenii astia daca ar fi fericiti.
    dar culmea, taman oamenii astia sunt mai suparati pe viata, mai nremultumiti si
    (desi aparent e deseori exact invers) mai introvertiti..nu spun sa ma crezi pe cuvant.


    e totusi blogul meu, nu bag commentul asta in alta parte. cine vrea sa auda bine, cine nu nu. eu sunt impacata ca am zis ce am avut de zis

    RăspundețiȘtergere
  3. mno, da' dreptu-i c-asteptari tot ai? :P ;))

    RăspundețiȘtergere
  4. unde, ma?
    una e sa imi spun parerea, alta e sa am asteptari.

    cred ca ai tu un pitic pe creier :))))

    stilul meu de a ma exprima e una, asteptarile pe care nu le am - cu totul alta.

    RăspundețiȘtergere
  5. ne trebuie educatie si pentru a ne iubi . si pentru a ne dezvolta . si pentru a ne ocupa timpul cu lucruri minunate

    RăspundețiȘtergere
  6. Da,cred ca este vorba de constientizarea ca unele obiceiuri,desi par inofensive,pe termen lung ne afecteaza negativ..si evoluand,ajungem sa intelegem cu adevarat taina autocunoasterii si efectele autoeducatiei.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cine eşti tu să decretezi că ei nu sînt fericiţi? Şi apoi cine eşti tu să-ţi propovăduieşti propriul mod de viaţă drept cel bun?

    Eu văd că şi tu ai timp să stai să-ţi faci griji pentru drobul de sare. Există şi aici o risipă de energie. În a-ţi aloca puterea de a distinge între fericiţi şi nefericiţi, între cei care îşi umplu timpul într-un fel şi cei care o fac altfel.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu poti a decreta fericirea sau nefericirea cuiva. Drept e, asta numai ei pot sa decreteze - corect sau gresit. Eu pot doar sa ii simt - corect sau gresit - daca imprastie in jurul lor energie pozitiva sau negativa.

    Bineinteles ca ma pot insela, eu vorbesc doar din experienta personala..si as fi ipocrit sa spun ca am ajuns la o alta concluzie decat a mea. Desi sunt foarte hotarat in ideile mele, nu inseamna ca ma consider buricul pamantului. Si imi fac timp, pentru ca asta probabil e singurul meu hobby intreg - omul. Stiu ca prea putin ma cred, insa asta nu inseamna ca trebuie sa caut a spune ceva care sa imi ofere musai credibilitate. Pana la urma, asa cum unii decreteaza ca nu ii cunosc cu adevarat, am si eu dreptul de a decreta ca nici ei nu ma cunosc cu adevarat.

    Si uite de aceea probabil ca totul se va rezuma din partea mea, in a imi exprima liber parerile ...fara a intra in politica..sau in tribunal..si totodata fara a ma cenzura.

    Si app de risipa de neergie..nu ajung hop top la a concluziiona ceva...ci in timp, in functie de unde si cum ma poarta viata...cand scriu un astfel de articol..e pur si simplul ca in acea zi a cazut picatura care a umplut paharul. Ajunge si o secunda uneori.

    RăspundețiȘtergere
  9. Lăudabilă intenţia ta. Dar nu ştiu cît de eficientă metoda.

    Dacă tot vrei să faci ceva pentru acei oameni pe care-i simţi tu fiind nefericiţi, fă. Acţionează. Dă-le alternativă. Nu sta şi te mira şi te şoca de cum pot să facă alţii atîtea căcaturi cînd uite cîte lucruri frumoase poţi să faci tu.

    Atîta timp cît te focusezi pe aspectele negative, este tot pierdere de energie.
    Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu e vorba de lucrurile frumoase pe care le fac eu...era vorba doar de perspectiva.

    Schimbarea nu vine fortata...ci candva, undeva...daca cineva va simti sa incerce si altceva..sau daca va constientiza ce nu a constientizat ..poate isi va aminti. sau poate nu.

    e pur si simplu libertatea mea de a ma exprima cu motivele mele..fara sa conteze ca in afaceri eficienta si eficacitatea...

    Si nu ma mir deloc...doar pur si simplu cacaturile pentru mine tot cacaturi raman si le zic pe nume.Efectul lor, pe care il simt si il vad si il inteleg eu e cel care ma face sa le consider cacaturi. Atata tot.

    As parea ipocrit insa sa spun ca imi pare rau daca am lezat pe cineva cu asta. Pana la urma, in majoritatea cazurilor u e vina lor ca nu constientizeaza ca unele lucruri desi aparent inofensive, ajung sa le faca rau. Ca si drogurile.
    Da, ma pot insela. Ma repet. Dar daca ma insel, pur si simplu ma insel..nu am cum altfel.Spun ce simt.

    RăspundețiȘtergere
  11. Şi, oricît n-ai vrea să crezi, contează eficienţa în tot: în exprimare (altfel nu există comunicare), în transmiterea ideilor (altfel... scrii autist, doar pentru tine), în observarea celorlalţi.

    Nu ştiu dacă-ţi dai seama, dar eu încercam să-ţi spun ce pari să transmiţi cu acest text.
    Dar dacă tu eşti convins că transmiţi altceva, atunci don't mind me.
    It's just that simple.

    RăspundețiȘtergere
  12. Stiu eu unde vrei sa bati, Catalina...si respect punctul tau de vedere..insa consider ca e mai riscant sa fii prea eficient in comunicarea unei idei (accentueaza 'prea' te rog de mai multe ori, nu doar o data..asa cum si insinuezi de altfel) - pentru ca daca esti prea eficient in a comunia o idee, esti cam, zic eu-fara scapare, manipulant in comunicare. Si daca nu suntem burici ai pamantului, riscam sa dam sfaturi PREA atingatoare ..gresite. Ca suntem oameni, ca mai si gresim...dar asta este..aia suntem..care gresim atunci, sau nu.

    E bine, consider eu, ca oricat de hotarat ai fi in convingerile tale, mereu sa lasi un loc de mai mult. E mai sanatos, consider eu.

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu spun direct, nu vreau să bat. Încearcă să iei cuvintele mele, spusele mele, în sensul lor imediat, nu căuta agende ascunse.

    Tu ai crezut că eu vorbesc despre sfaturi, ba chiar directe. Şi de-aici te-ai dus mai departe la ideea eficienţei manipulatoare. Nimic mai greşit.

    Vezi? Modul în care ai receptat tu ce ţi-am spus eu aici a fost cu totul ineficient. Atît de ineficient încît ai ratat complet sensul spuselor mele, ai căutat sensuri ascunse.
    Nu neg, parte din această receptare a ta greşită probabil îmi aparţine, ca transmiţător de mesaj. Dar să nu uităm că spusele mele au fost în prelungirea textului tău...

    Mă întreb dacă are legătură cu faptul că una dintre setările tale personale te-au trimis direct la sfat. Trimiterea la datul sfaturilor îţi aparţine doar ţie.
    Nu sînt deloc adepta sfaturilor. Ci a unui cu totul alt fel de suport. :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu cred ca sunt adeptul sfatului..ci doar al 'autocunoasterii'. Din moment ce unii oameni insa nu se cunosc suficient de bine, isi pot face mult rau- prin incostienta.

    Nu dau sfaturi fixe, insa nici obiectiv 100% nu pot fi. Mi-e imposibil. Tuturor le este, ca vor sau nu a recunoaste.

    Daca vrei, ma dau pilda pe mine. Cu preferintele x si y, ca si un personaj dintr-o carte. Dar aceasta nu inseamna ca toti trebuie sa fie ca mine. E doar o 'pilda'.

    RăspundețiȘtergere