miercuri, 22 februarie 2012

Romania lui Lache (Speranta e in mana ta!)

Sorin: - Bai, e de tot cacatul. De dimineata pana seara stau cu ochii in calculator, daca nu alerg prin tot orasul dupa acte. Si un salariu de cacat bai, un salariu de cacat.

Lache: - Mda..ce sa-i faci.

Sorin: - Sa pun piciorul in prag, aia sa fac! Sa-l strang pe porcu' de sef sa-mi dea mai multi bani, altfel plec!!! Plec, bai. Sa vad eu cum se mai descurca singur. Nu exista lucru care sa miste in firma aia fara sa nu urle ca bezmeticul dupa si la mine.

Lache: - Aha. Pai ce sa zic..au mai cerut colegi de ai tai marire?

Sorin: - Bai, nu. Nu stiu. O vrut una odata, dar o plecat in alta parte si nu stiu daca o cerut, n-o cerut. I s-o promis sau a fost amanata. Naiba stie.
Ce n-as da sa am si eu o pauza mai lunga. Sa-mi bag un concediu. Anul trecut am avut numai 3 saptamani. Asta nu mai e viata. E viata de caine.

Lache: - Pai..

Sorin: -Lasa astea, numai eu am vorbit. Ia spune, ca nu te-am mai vazut de un an. Ce-ai mai dres? Ce-ai mai ars?

Lache: - Mai nimic.

Sorin: - Uite maaaa..iar suna. E cu o ora trecut de timpul meu de lucru..Scuza-ma putin.

(Lache se uita cumva intimidat la fostul lui coleg de facultate, cum vorbeste cu seful sau la telefon. Pare un om ocupat. Un om descurcaret..poate ca asa a fost inttodeauna Sorin..)

Sorin (revine): Auzi ma, un nou proiect! Bai, sutn bagat deja pe 2 proiecte mari si mai am si devizele de facut! Ce pana mea vrea omul asta? sa vezi de nu asteapta sa ma duc sa-l rog sa-mi dea de lucru is pt weekend. Nu o data mi-am mancat o parte din sambata pt jobul lui.

Lache: - Dar nu iti place?

Sorin: - Ba da. Dar as vrea sa ..nu stiu. Sa..da-i pace. Sunt nervos ca nu am apucat sa mananc nimic de dimineata. Spune mai Lache, tu ce mai invarti?

Lache: - Eu, mai nimic..

Sorin: - Ei, hai. Unde lucrezi?

Lache: - Nicaieri deocamdata.

Sorin: ...tacere pt cateva secunde..-Si stai tot in chirie?

Lache: - Da..

Sorin: - Imi pare rau, bai. Lasa ca se rezolva. toate se rezolva in viata asta.

Lache : - De mai bine de un an se tot rezolva..

Sorin ramane mut.
Acuma ca se uita mai bine, observa ca Lache are o mutra de om necajit si resemnat.
Haina asta parca i-o stie din facultate. Damn'..nu era Lache prea destept, dar nici prost. In facultate a fost constincios, dar cat de cat si sociabil.

Sorin: - Hai, Lache. Iti fac o bere. Vorbim si ..promit sa intreb si eu in dreapta is in stanga de un job. Ce ai vrea sa faci?

Lache: - Cam orice..daca se poate nu ospatar. Dar nu refuz nici asta, sincer.

Sorin ramane mut. Parca pana la urma e bine ca seful se zbate sa prinda proiecte.

Sorin: - Bine, Lache..hai, hai la o bere. Povestim, vedem..

(In sinea lui, Sorin s-a gandit ca nu e deloc rau seful. Totusi isi permite sa iasa la o bere cu un fost coleg ziua in dupa-masa mare..si nici nu isi freaca masina in trafic zilnic, are de la firma..bai, si rata aia de la banca..)

Lache: - Cred ca daca in cateva luni nu-mi gasesc ceva, ma intorc in Alba.

Sorin: - Si acolo gasesti ceva?

Lache: - Acolo mai am un unchi, o matusa...un var, un vecin..




Asta-i realitatea in care traim.
Asta-i realitatea pe care o toleram.
Asta-i realitatea care trebuie sa fie schimbata.
Oricat de sus ai fi acum, romanule - nu uita. Maine poti ajunge in locul lui Lache.
Daca tu, acum cand poti, nu incerci sa oferi speranta celor ca Lache..cand vei fi tu in locul lui Lache vei sti ca nu exista speranta.
Romania o reconstruim impreuna.
Romania plange de atatia Lache..

Si inca Lache e fericit...mai are udneva in provincie o matusa, un unchi, un var, un vecin..

2 comentarii: