joi, 14 iunie 2012

Ce imi place la crestinism (1)

Cel mai mult imi place faptul ca ne indeamna sa ne iubim aproapele. Fara sa-i dea nume, culoare, trecut.

Si mai imi place ca ne indeamna sa iertam. Sa cautam intelepciune si sa avem rabdare.

Multe imi plac :)

Si imi place ca ne atentioneaza asupra pacatelor capitale:
- prostia
- recursul la pretexte (chiar daca exista circumstante atenuante, pacatul e tot pacat)
- fanatismul
- invidia
- trufia
- turnătoria
- rautatea gratuita
- dragostea cu sila

Si mai imi place cum se exprima Steinhardt cu privire la 'cinstea' fata de Dumnezeu:

Îl slăvim pe Domnul poftind la cină pe cei desconsideraţi, nu numai pe cei sărmani ci în general pe cei care nu se bucură de atenţia semenilor, cei uitaţi sau părăsiţi. Acestora să le dovedim gentileţe, cuviinţă, solicitudine.

..de unde nu reiese ca cinstim numai un Stapan, ci deopotriva un Parinte. Parinte a tuturor, indiferent de culoare, gandire, nume, trecut.

Imi place ca ne invata sa fim prietenosi.

Multe imi plac la crestinism!

Si ca sa inchei cu seninatate, va las cu o melodie si cateva imagini care sa va unga la suflet.

Un comentariu: