marți, 8 august 2017

Ce au fost si ce au ajuns blogurile romanesti

Trist.
Foarte trist.

Foarte putine bloguri mai au farmecul de altadata. Bine, stiu, sunt subiectiva.
Nu am o problema cu faptul ca multi bloggeri au devenit antreprenori. Mai ca pot face abstractie cu totul si fata de reclamele agresive de pe ici, pe colo. Mi-e trist ca, pe langa antreprenoriat, nu mai gasesc acea esenta pe care mai demult o gaseam la ei. Acel farmec autentic, sensibil, fragil. Acea sete de cunoastere si fantezie. Acea sinceritate goala, fara scop, fara nume, fara timp.
Acea poveste pura, despre suflet si minte. Despre viata.

Mi-a spus si mie cineva mai demult, aici : ,,degeaba scrii, daca nu scrii in asa fel incat sa atragi atentia''.
De ce ati ascultat-o?

Imi amintesc cum, mai demult, am vrut si eu sa dau mai departe o idee, astfel incat am postat un comentariu cu nick-ul ,,la vedere'' pentru prima data in viata mea pe un blog pe care il citeam mai bine de doi ani. Ce vreau eu sa spun e ca, daca dadeai click pe nick-ul meu, puteai intra pe un blog schita, de inceput, cel cu interviuri (de care nu, nu am uitat). Mesajul mi-a fost sters si urmatoarea postare facea trimitere directa la ,,cei ca mine''. Profitorii care nu citesc, dar vor sa aiba beneficii de pe urma comentariilor lor, de parca autoarea blogului ar fi atat de fraiera incat sa se lase folosita, uzitata. Tratamentul, bineinteles, era diferit pentru cei care o citeau zilnic, de ani de zile, pentru cei care impartaseau viata si povestile ei. Care povesti, am observat mai apoi, se reorientasera din ce in ce mai des spre cosmetice, concursuri, premiere de film, etc. E drept, eu nu intram zilnic, intram doar des.

Prin urmare, neavand-o in blogroll, necomentand minim saptamanal si neopinand in cercul lor, eram considerata o intrusa profitoare si..atat.
Vorbim despre legile nescrise ale ceea ce urma sa devina blogul in Romania.

Si totusi, mai sunt nebuni in cetate. Nebuni pe care ii recitesc mereu cu drag. Nebuni care pur si simplu scriu, asa, ca mine. Se scriu.

Aveti grija de sufletele voastre.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu