vineri, 8 septembrie 2017

Povesti si ironii intru relaxare duhovniceasca

De cateva zile ma gandesc serios sa caut metode de relaxare. Pentru mine, nu stiu daca v-am mai spus, este foarte greu sa ma relaxez. Mai ales de cand am copil mic si mai ales de cand nu mai sta lipit de pieptul meu, decat foarte rar si foarte putin. Dar nu ma plang. Sunt pasii firesti ai vietii, copilul meu va fi de acum inainte tot mai puternic si mai independent, iar eu as fi o mama posesiva, daca nu as accepta acest lucru cu sufletul impacat. Ok, ok, nu e usor, dar cand a fost vreodata viata asta usoara?

Sa trecem la lucruri concrete. Yoga nu m-ar prea pasiona. Imi aminteste de un profesor trilulilu, casatorit cu o fosta eleva si umblator pe la altele, mai proaspete, care a venit odata pe post de ,,invitat special'' la sediul cercetasilor din localitatea in care imi intaream radacinile.
,,Sa fiti atenti, copii. Cu yoga nu este de joaca. Eu am avut un foarte mare noroc ca nu stiu de unde m-a invatat cineva sa imi fac cruce si sa spun cu voce tare cuvantul ,,Iisus''. Daca nu, ma lua necuratul. Ma lua pe sus asa cum vantul ia pe sus o frunza de toamna si nu o mai vezi niciodata. Va spun! Credeti-ma! Cu yoga nu e de joaca, or o faci dumnezeieste, or mai bine nu o faci deloc.''
Ca sa nu va mai povestesc de momentul in care profu' fluturas l-a inlocuit odata pe profesorul nostru de limba si literatura romana, dl. Turcu, fie-i tarana usoara. Parca, parca, isi lua zborul pe un val, acolo, in mijlocul nostru, incercand sa ne descrie cat de posibil poate fi ca omul sa fie un dumnezeu si sa umble, daca vrea, pe ape.

Mai tarziu, am aflat de la mama ca fluturasul isi insuseste credinta fiecarei carti ingurgitate, cu o vehementa sora cu fanatismul. Pana la urmatoarea. Din floare in floare zboara doar fluturasii, or ei nu au cum sa faca yoga dumnezeieste, chiar daca sunt sinceri cand isi imagineaza cum zboara pe val sau cuceresc o frageda faptura de abia iesita din spuma marii, special ca sa il ademeneasca si dinadins sa ii provoace nevoia de a striga ,,Iisuse, Iisuse, salveaza-ma!''.

Si acest fluturas era prieten cu un altul. Un altul mai sobru la chip, dar la fel de saltaret pe dinauntru. Tot mama mi-a povestit ca schimba partidele politice precum camasile, si de fiecare data o facea ca un adevarat martir.


Ah, ajuta si ironia la ceva.
- Te relaxeaza.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu